Hulajnogi elektryczne w Anglii już jakby legalne

Jak podają angielskie media, od soboty (4 lipca) można już legalnie jeździć e-hulajnogą na ulicach Londynu i nie tylko. O tym, że były z tym problemy pisaliśmy tutaj, ale nie wszystkie kwestie prawne zostały już uregulowane.

W UK jest już cywilizacja

Chociaż hulajnogi są już dość popularnym widokiem w stolicy Anglii, do tej pory jazda nimi była nielegalna. Teraz – częściowo dzięki zwiększonej potrzebie przemieszczania się ludzi bez korzystania z transportu publicznego – rząd wprowadził 12-miesięczny okres próbny dla e-hulajnóg na drogach Wielkiej Brytanii.

Zgodnie z nowymi przepisami ogłoszonymi przez Ministerstwo Transportu, wynajem e-hulajnóg będzie dozwolony na drogach w Wielkiej Brytanii, aby złagodzić presję na transport publiczny podczas kryzysu koronawirusowego.

Zasady, które są proponowane z nowymi przepisami zakładają, że:

  • masz ukończone 16 lat;
  • masz prawdo jazdy;
  • nie można jechać szybciej niż 15,5 mil na godzinę (prędkość, która nie jest akceptowana przez RNIB );
  • nie możesz jeździć po ścieżkach rowerowych.

Ponadto, co może szczególnie dziwić, skutery elektryczne muszą być wynajmowane od wypożyczalni, a rajderzy będą musieli posiadać pełne lub tymczasowe prawo jazdy (również na motocykl i motorower). Prywatne hulajnogi są nadal zakazane w UK.

Zobacz też:
Pakiety, karnety i abonamenty na hulajnogi elektryczne
Najmocniejsze, najszybsze hulajnogi elektryczne

W miarę wprowadzania w życie tych przepisów firmy takie jak Spin, Tier ,Lime i Bird – które przeprowadziły próbę hulajnogi w londyńskim Olympic Park – teraz starają się współpracować z lokalnymi władzami w celu monitorowania postępów we wdrażaniu skuterów. Więc chociaż hulajnogi można teraz oficjalnie wypożyczyć, upłynie trochę czasu, zanim będą one powszechnie dostępne.

Szczególne kontrowersje wzbudza wymóg posiadania przez kierowców pełnego lub tymczasowego prawa jazdy. Bowiem osoby z mniejszościowych grup etnicznych rzadziej posiadają licencję. Ponadto większość schematów udostępniania e-pojazdów wykorzystuje system bez doków. Oznacza to, że można zostawić skuter w dowolnym miejscu po zakończeniu jazdy, zamiast szukać stacji dokującej. Rezultatem są problemy z przejazdem dla osób na wózkach inwalidzkich, w szczególności dla osób niedowidzących. Kampanie uświadamiające o niepełnosprawności już podnoszą głos obawy o wpływ skuterów bez doków w miastach w Wielkiej Brytanii.