Hulajnogi na pompowanych kołach – opinie, ceny, gdzie kupić?

Producenci hulajnóg, często oferują koła pompowane, ponieważ mają szereg plusów. W przeciwieństwie do piankowych kół, wyróżniają się one dużą elastycznością, dlatego łatwo dopasowują się do różnego rodzaju podłoża. Takie hulajnogi mają dobre opinie, bo zapewniają bardzo dobrą amortyzację, co przekłada się na wysoki komfort jazdy. Poniżej nasz krótki ranking i najlepsze hulajnogi na pompowanych gumowych kołach.

Hulajnogi na pompowanych kołach – Ranking TOP 5 w 2019

5. Big wheel 205. Zobacz cenę >

4. Hulajnoga NILS czarny (wh118a). Zobacz cenę >

3. Hulajnoga Oxelo mf dirt. Zobacz cenę >

2.Hulajnoga Razor a5 Air srebrny. Zobacz cenę >

1. Hulajnoga Razors Razor a5 Air. Zobacz cenę >

 

Co warto wiedzieć o kołach z powietrzem z gumy

W hulajnogach elektrycznych i analogowych najczęściej montowane są koła wyposażone w dętkę oraz gumową oponę. Bowiem opony takie lepiej tłumią wstrząsy oraz posiadają wydajniejszy bieżnik, co gwarantuje większą przyczepność. Ponadto istnieje możliwość obniżenia wysokości hulajnogi poprzez delikatne upuszczenie powietrza, co dla niektórych osób jest dosyć istotne. Ceny takich kół nie różnią się znacznie od żelowych, czy piankowych, a dostępne są w każdym sklepie sportowym.

Wiele osób narzeka, że opona gumowa ma jednak wady, w tym jedną oczywistą – potencjalna możliwość przebicia. Oprócz tego wadą jest większy ciężar oraz wyższa cena w porównaniu z oponą piankową. Zaletą opon z gumy może być ich wygląd, bo odpowiednie dobranie bieżnika i grubości opony sprawia że hulajnoga wygląda atrakcyjniej.

pompowane kola hulajnoga elektryczna

Opony gumowe napełnione powietrzem doskonale sprawdzą się w przypadku bardziej doświadczonego kierowcy, lubiącego górki, trawę i wszelkie przeszkody. Za sprawą elastyczności i dobremu bieżnikowi jazda na takich oponach będzie bezpieczniejsza.

Werdykt: Opony z powietrzem są lepsze!

Maniacy hulajnóg twierdzą, ze hulajnoga, która jeździ na kółkach pompowanych, prowadzi się łatwiej i płynniej, nawet przy podjazdach na wyższe krawężniki. A jeśli koło straci nieco powietrza, w każdej chwili można je dopompować i zapewnić zadowalające ciśnienie. Będzie odpowiedni dla osób, które często jeżdżą w lesie, po plaży, polnych drogach czy na kocich łbach. Ponadto cena jest taka sama (zobacz ceny >), jak w przypadku innych kół, a zapasowe dętki można kupić w każdym sklepie z hulajnogami (jeśli to popularna marka sprzętu).

Wady gumowych kół w hulajnodze

Jak wspomnieliśmy powyżej, do wad tego rodzaju kół należy to, że są podatne na różnego rodzaju uszkodzenia. Po najechaniu na okruchy szkła, czy gwóźdź – koło może ulec przebiciu. Niewątpliwie trzeba także uważać przy pompowaniu kół, bo należy sprawdzić, jakie ciśnienie jest optymalne, żeby dętka wytrzymała.

Jeśli zdecydujesz się na zakup hulajnogi z kołami pompowanymi, lepiej zawczasu zabezpieczyć się na ewentualność uszkodzenia koła lub dętki. Warto posiadać zapasowe dętki na przednie i tylne koło i wiedzieć, gdzie można naprawić uszkodzenia i ile może to potrwać.

A koła żelowe? Czy to jest lepsze?

Koła żelowe, to nowość, która funkcjonuje na rynku już parę lat. Są alternatywą do kół pompowanych, a wyglądem przypominają gumowe koła pompowane, bo na zewnątrz mają gumę. Jednak środek koła nie jest wypełniony dętką, a specjalnym żelem. Zatem takie koło nie ulega przebiciu jak dętka, więc nie ma ryzyka, że podczas jazdy złapie się gumę.

Uznaje się, że koła żelowe dają taki sam komfort prowadzenia jak gumowe koła pompowane,ale mają też wielu przeciwników. Jednak żelowe, nieźle sprawdzają się zarówno na gładkich powierzchniach jak i na nierównych, piaszczystych. Często nazywane są bezobsługowymi, gdyż nie wymagają wielu czynności, które są konieczne w przypadku kół pompowanych. Coraz większa ilość producentów e-hulajnóg oferuje klientom koła żelowe zamiast pompowanych.

A może koła piankowe?

Z kolei koła piankowe wykonane są z czystej pianki lub takiej połączonej z kauczukiem. Bez wątpienia, są dużo lżejsze od kół pompowanych czy żelowych, ale nie wdzierają się na sklepowe magazyny, bo są bardziej podatne na uszkodzenia. Wprawdzie nie da się ich przebić, ale naprawa kół piankowych jest dosyć trudna, więc najczęściej wymienia się całe koło. Niestety koła piankowe znacznie gorzej amortyzują wstrząsy, więc lepiej unikać dróg nierównych czy kamienistych.

Więcej o hulajnogach i ich historii >