Technologia geofencing kontroluje gdzie się jeździ i parkuje

Wypożyczalnia Neuron podbija Wielką Brytanię, a ich hulajnoga, to pojazd z wyższej półki. 12-miesięczny okres próbny obejmie 250 specjalnie zbudowanych e-skuterów rozmieszczonych w całym mieście Slough, by zapewnić mieszkańcom „bezpieczny, wygodny i zdystansowany sposób podróżowania”.

Neuron wytypowany do testów w UK

Firma Neuron to wiodący operator e-skuterów w Australii i Nowej Zelandii, który właśnie został wytypowany do testów w Wielkiej Brytanii. Bowiem, jak pisaliśmy, na tamtejsze ulice wjadą jedynie wyselekcjonowane wypożyczalnie hulajnóg. Ze względu na duże doświadczenie we współpracy z samorządami i wiodącą rolę w zakresie bezpieczeństwa i innowacji, Neuron dostał zielone światło.

hulajnogi neuron

Operator e-hulajnóg z Singapuru – Neuron Mobility jest gotowy do poszerzenia swoich horyzontów i test ich jednośladów, który ma się rozpocząć w połowie października, obejmie 250 specjalnie zaprojektowanych hulajnóg rozmieszczonych w mieście Slough.

Test będzie wykorzystywał najnowsze hulajnogi Neuron N3, które, jak twierdzi firma, zostały zbudowane specjalnie z myślą o wypożyczaniu i zapewnieniu bezpieczeństwa kierowcy oraz mają szereg funkcji bezpieczeństwa i innowacji.

Technologia geofencing w w hulajnogach

Należą do nich: technologia geofencing, która kontroluje, gdzie jeździ się i parkuje oraz jak szybko mogą one poruszać się w określonych obszarach. Ponadto Neuron posiada kontrolowaną przez aplikację blokadę kasku, która mocuje kask do hulajnóg elektrycznych między kolejnymi wypożyczeniami, funkcję wykrywania przewrócenia się, która może wykryć, czy hulajnoga elektryczna została pozostawiona na boku, a następnie ostrzega o konieczności bezpiecznej zmiany jej położenia. W N3 znajdziemy też przycisk alarmowy, który może ocenić, czy ktoś upadł, i pomaga kierowcy wezwać służby ratunkowe, wskazówki głosowe, aby uczyć i ostrzegać kierowców, jak bezpiecznie jeździć; oraz funkcję „Follow my Ride”.

Dyrektor generalny Neuron Mobility, Zachary Wang, powiedział:

„Bezpieczeństwo jest naszym najwyższym priorytetem, dyktuje projekt naszych e-skuterów, a także sposób, w jaki je obsługujemy. Nasze hulajnogi elektryczne N3 są wyposażone w najnowocześniejsze funkcje bezpieczeństwa, a nasz kurs bezpieczeństwa i wytyczne dotyczące jazdy zostały opracowane wspólnie z Królewskim Towarzystwem Zapobiegania Wypadkom, wiodącą brytyjską organizacją charytatywną zajmującą się zapobieganiem wypadkom ”.

Rob Anderson, członek gabinetu Slough ds. Transportu i usług środowiskowych, powiedział, że z miejskich buspasów, w tym obecnych eksperymentalnych pasów na A4, będą mogły korzystać wynajmowane hulajnogi, dzięki czemu będą atrakcyjnym sposobem podróżowania w dzielnicy.

Neuron zapowiedział, że będzie wysyłał specjalny zespół ds. Bezpieczeństwa odpowiedzialny za bezpieczeństwo i higienę. „Uzbrojeni w środki dezynfekujące klasy szpitalnej, pomogą utrzymać e-skutery i ich kaski w czystości i bez zarazków”.

Warto zaznaczyć, że kierowcy muszą mieć ukończone 18 lat i posiadać pełne lub tymczasowe prawo jazdy. Na początku tego miesiąca próba hulajnogi elektrycznej w mieście Coventry została wstrzymana po doniesieniach, że niektórzy użytkownicy jeździli na skuterach po chodnikach.

Poniżej filmik, o tym, jak działa geofencing:

Koszt i funkcje

Pojedyncze przejazdy będą kosztować 1 funt (5 zł) za odblokowanie hulajnogi, a później 18 pensów za minutę. Użytkownicy mają możliwość zakupu Neuron Pass, usługi subskrypcyjnej, która umożliwia wypożyczanie przez 3 dni (około 16 EUR), przez tydzień (około 24 EUR) lub miesiąc (39 EUR).

Pakiety pozwolą użytkownikom jeździć tyle razy, ile chcą przez maksymalnie 90 minut dziennie za stałą, przystępną cenę. Dzięki temu nie płaci się za brak dodatkowych opłat za odblokowanie i oszczędność do 90%.

Prędkość hulajnóg w UK zostanie ograniczona do 15,5 mil na godzinę i będą one dzielić tę samą przestrzeń drogową co rowery, w tym drogi o niskiej prędkości, ścieżki rowerowe i tory.

Wybrani

Pandemia poważnie wpłynęła na usługi przewozowe, a także usługi transportu publicznego. Zmusiło to rządy wielu krajów do przemyślenia naszego codziennego środka transportu. Hulajnogi elektryczne stają się coraz bardziej popularne, ponieważ jest to jeden z najbezpieczniejszych, społecznie zdystansowanych i zrównoważonych sposobów poruszania się.

Jazda na wypożyczonych hulajnogach elektrycznych stała się legalna na drogach Wielkiej Brytanii 4 lipca 2020 r. Obecnie prywatne skutery elektryczne nadal nie mogą być używane na terenach publicznych w Wielkiej Brytanii, ale zakaz rzadko jest egzekwowany przez policję.

Założona w Singapurze w 2016 roku firma Neuron jest operatorem współdzielonych skuterów elektrycznych i twórcą technologii mikromobilności. Oferuje również wymianę baterii w e-hulajnogach, kontrolę geofencing i zintegrowane kaski.

W ramach inwestycji w Anglii, Neuron stworzy około 25 wykwalifikowanych miejsc pracy, które będą rekrutowane lokalnie. Wypożyczający hulajnogę skorzystają z najnowszych e-skuterów Neuron N3, które zostały zaprojektowane specjalnie do wypożyczania i zapewniają maksymalne bezpieczeństwo kierowcy.