Wypożyczalnie sprzedają hulajnogi elektryczne

Kto robi najlepsze hulajnogi? Bez wątpienia wyznacznikiem jakości może być ilość przetestowanych pojazdów, a w tym najlepsze będą wypożyczalnie hulajnóg. To właśnie one codziennie odbierają dane z tysięcy pojazdów i wiedzą, gdzie i co trzeba ulepszyć.

Wypożyczalnie sprzedają hulajnogi

Niektóre wypożyczalnie w Stanach Zjednoczonych postanowiły sprzedawać swoje jednoślady. Przykładowo wyposażona w regeneracyjny układ hamulcowy, aluminiową ramę klasy lotniczej i nieprzepuszczalne opony to składany Bird Air za 599 USD (2100 zł). To już trzeci skuter, który firma z Santa Monica sprzedaje bezpośrednio konsumentom.

COVID radykalnie zmienił krajobraz transportowy, zmniejszając wykorzystanie znanych form transportu, które wymagają od pasażerów współdzielenia przestrzeni, takich jak autobusy, pociągi i kolejki. Firmy produkujące hulajnogi na minuty również ucierpiały w pierwszych tygodniach pandemii, a liczba użytkowników spadła do około jednej czwartej, jednak ostatnio sytuacja się normalizuje.

Już teraz Los Angeles jest domem dla największego w kraju programu pilotażowego skuterów elektrycznych na minuty, w którym sześć różnych firm wynajmuje swoje jednoślady. Ale więcej firm oferuje wynajem długoterminowy i sprzedaż bezpośrednią, co dla klientów jest świetną nowiną, bo monopol Xiaomi może się wreszcie skończyć.

Nie tylko Bird sprzedaje hulajnogi

Firma Unagi z Oakland zeszła ze sprzedaży setek skuterów miesięcznie w zeszłym roku do kilku tysięcy obecnie. Ale w środę otwiera swoją pierwszą stacjonarną lokalizację handlową przy Abbot Kinney Boulevard, aby wykorzystać rosnący popyt na hulajnogi.

„LA było znane jako epicentrum skuterów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych” – powiedział David Hyman, założyciel i dyrektor generalny Unagi. „Uznaliśmy, że fizyczna obecność tam jest ważna”.

Nowy punkt sprzedaży będzie działał nie tylko jako sklep, ale także jako centrum usługi subskrypcji skuterów Unagi uruchomionej w LA w zeszłym miesiącu, istniejącej jako miejsce, w którym można „przyjść i zobaczyć, poczuć, dotknąć i przetestować” oraz kupić skutery, powiedział Hyman.

Wykonana z lekkiego włókna węglowego i aluminium oraz wyposażona w silniki w obu kołach, Unagi Model One o wartości 990 USD to jedna z najdroższych hulajnóg, bo ceny zaczynają się od około 300 USD. Jednak cena nie odstrasza nabywców, bo wierzą w doświadczenie firmy.

Uruchomiona w sierpniu Unagi All-Access to usługa subskrypcyjna, która pozwala rajderom mieć skuter tylko dla siebie i wynajmować go co miesiąc za 39 USD. Bird ma tańszy miesięczny program członkowski o nazwie Bird Access, dostępny dla zakwalifikowanych hulajkarzy o niskich dochodach. A Lime oferuje coś, co nazywa się Lime Pass, która pozwala zapłacić stałą kwotę za nieograniczoną liczbę przejazdów w tygodniu lub miesiącu.

Jak się nazywa osoba na hulajnodze? > 

„Hulajnogi elektryczne są niezwykle podatne na nagły spadek popytu, który wynika ze zmniejszenia liczby podróży, które miały miejsce podczas COVID” – powiedział Juan Matute, zastępca dyrektora Instytutu Badań nad Transportem na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles.

Matute powiedział, że wiele firm zajmujących się skuterami bada inne kanały przychodów, takie jak sprzedaż skuterów i członkostwo, aby pokazać swoim inwestorom, „że mogą być elastyczni, że mają możliwość generowania przychodów, aby przetrwać tę pandemię”.

Kupowanie, a nie wynajmowanie hulajnogi, mówi Matute, jest bardziej bezpieczne, ponieważ klient nie przestaje płacić tylko dlatego, że nie podróżuje już tak często.

„Mogę śmiało powiedzieć, że nie sprzedalibyśmy tylu skuterów, gdyby na ulicy nie było ich tysięcy, które uświadomiłyby opinię publiczną o wartości tych urządzeń” – powiedział Hyman. 

Lime skupia się na wypożyczaniu

„Jedną rzeczą, którą widzimy w tej nowej normalności, w której jesteśmy po COVID, jest to, że mikro-mobilność stała się preferowanym środkiem transportu” – powiedział dyrektor Lime Communications, Russell Murphy. Niezależnie od tego, czy skuter jest wynajmowany, subskrybowany na miesiąc, czy kupowany od razu: „Rozwijamy tę branżę. Przemysł nie kanibalizuje się. Tak naprawdę chodzi o rosnący trend, gdzie ludzie przechodzą w kierunku mikro-mobilności”– powiedział Russell, dodając, że firma Lime„ wróciła silna ”, kiedy w marcu wycofała się ze wszystkich rynków, na których działała, z wyjątkiem Korei Południowej.

Od tego czasu Lime ponownie weszła na większość swoich dawnych rynków, w tym LA, gdzie obecnie obsługuje 5500 skuterów, oraz Long Beach, gdzie ma 500. Ale nadal zamierzają skupiać się na wypożyczaniu i nie planują rozpoczynać sprzedaży swoich hulajnóg.

Więcej wiadomości o hulajnogach >